Kadra HOPR Okręg Małopolski:
Koordynatorka OM HOPR – pwd. Kornelia Stańkowska HR
Magazynier – ćw. Kamil Banasiuk
Koordynatorzy obstaw – pwd. Natalia Wójcik wędr., Zuza Kudlik, Maksymilian Kłembukowski
Koordynatorka szkoleń dla wychowawców – phm. Anna Czesak HR
Koordynator patrolowych – pwd. Tomasz Pilch HO
Pozostali członkowie kadry: pwd. Antonii Kowalski, Marek Figura, pwd. Gosia Michałek HR, pwd. Basia Skóra HR oraz Patrolowi/we w szczepach – koordynujący członków HOPR w swoich środowiskach
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu przez naszego maila – hopr.mal@zhr.pl oraz do śledzenia bieżących informacji publikowanych na naszym Facebooku.
Kursy
Jako OM HOPR organizujemy Kursy Podstawowe – Sanitariusza HOPR oraz Kursy Zaawansowane – Ratownika HOPR. Kursy prowadzone są w trybie weekendowym – zajęcia odbywają się w piątek wieczorem, całą sobotę oraz niedzielę, do wczesnych godzin popołudniowych. Obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Na końcu kursu (w niedzielę) ma miejsce egzamin (teoretyczny i praktyczny).
Jakie wymagania muszę spełnić, by wziąć udział w kursach?
Aby zgłosić się na Kurs Sanitariusza należy mieć ukończone 15 lat (rocznikowo) oraz być aktywnym członkiem/członkinią ZHR. Zgłoszenia odbywają się poprzez ankietę, dostępną odpowiednio przed kursami na naszym Facebooku. Obowiązuje kolejność zgłoszeń – po wypełnieniu ankiety otrzymasz informację mailową czy zostałeś/aś zakwalifikowana na kurs. Jeśli zdasz egzamin, możesz dołączyć do HOPRu, brać udział w obstawach medycznych oraz otrzymasz znaczek, do noszenia na mundurze.
Zgłoszenia na Kurs Ratownika również odbywają się poprzez ankietę dostępną odpowiednio przed kursami na naszym FB. Ponieważ jest to program zaawansowany obowiązują testy wstępne, poprzedzające zakwalifikowanie się na kurs. Oprócz tego, należy mieć ukończone min. 16 lat (rocznikowo), aktywnie działać w HOPR-ze oraz wziąć udział w min. dwóch obstawach. Najlepiej, jeśli od Twojego kursu sanitariusza upłynął minimum rok. Wszelkie informacje o terminach, zgłoszeniach oraz ewentualnych dodatkowych wymaganiach będą publikowane na bieżąco na stronie FB.
Kiedy odbędą się kursy w roku 2024/25?
22 – 24 listopada 2024 – Kurs Sanitariusza HOPR
14 – 16 lutego 2025 – Kurs Sanitariusza HOPR
7 – 9 marca 2025 – Kurs Ratownika HOPR
4 – 6 kwietnia – Kurs Sanitariusza HOPR
Szkolenia z pierwszej pomocy dla wychowawców
Przed AZ i AL organizujemy szkolenia z pierwszej pomocy dla wychowawców. Każde szkolenie trwa 4 godziny, obejmuje wykład oraz czas na ćwiczenia. Po odbyciu kursu otrzymasz zaświadczenie, ważne przez 3 lata, konieczne, aby pełnić funkcję wychowawczą na AZ i AL. O terminach szkoleń informujemy na bieżąco na naszym Facebooku oraz drogą mailową poprzez komendy Chorągwi.
Obstawy
Organizujemy obstawy medyczne na różnorodne wydarzenia m.in. Orszak Trzech Króli czy Green Film Festival. Podczas obstawy działamy w 3-osobowych patrolach, składających się z jednego ratownika/ratowniczki KPP oraz dwóch sanitariuszy/sanitariuszek lub ratowników/ratowniczek.
Jak zgłosić potrzebę zorganizowania na wydarzeniu przez nas obstawy medycznej?
Napisz maila na hopr.mal@zhr.pl – w temacie wpisz zapytanie o obstawę + nazwa wydarzenia. W mailu podaj koniecznie te informacje:
- napisz, czy potrzebujesz dodatkowego sprzętu tj. namiot lub winder (aby punkt medyczny był widoczny)
- rodzaj imprezy, termin i godzinę
- ilość osób przewidywanej na imprezie
- potrzebną ilość patroli (szacunkowo, jeśli nie jesteś pewien/a możesz nas dopytać, pomożemy oszacować na podstawie naszych doświadczeń)
- określ, czy pytasz o obstawę (zabezpieczenie medyczne wydarzenia) czy chciałbyś/chciałabyś także pokaz z pierwszej pomocy, prelekcje, szkolenia itp.
Wypożyczanie sprzętu
Zachęcamy do wypożyczania sprzętu na obozy, zimowiska, zbiórki itp. dla lepszej możliwości nauki samarytanki w Twojej jednostce! Wypożyczanie sprzętu jest bezpłatne.
Jak wypożyczyć sprzęt?
- Napisz do nas maila na adres hopr.mal@zhr.pl. W temacie maila wpisz wypożyczenie sprzętu (jakiego) + nazwa środowiska/osoby/jednostki
- Umawiasz się na konkretny termin odbioru sprzętu z magazynierem. Magazyn HOPRu znajduje się w lokalu okręgu.
- Sprzęt wydaje magazynier, spisuje też umowę w dwóch kopiach.
- O sprzęt należy dbać, a za wszelkie szkody odpowiada wypożyczający – oznacza to także konieczność opłacenia szkód.
Jak zwrócić sprzęt?
- Napisz do nas maila na adres hopr.mal@zhr.pl. W temacie maila wpisz zwrot sprzętu (jakiego) + nazwa środowiska/osoby/jednostki
- Sprzęt zużyty należy odkupić.
- Sprzęt oddajemy do rąk magazyniera lub innej osoby wskazanej w mailu – jest to jedyna metoda. Niedopuszczalne jest pozostawienie sprzętu w lokalu okręgu bez opieki.
Kto może wypożyczyć sprzęt?
Aby móc pożyczyć sprzęt należy być osobą pełnoletnią lub członkiem/członkinią HOPRu.
Co można wypożyczyć?Apteczkę R1, Fantomy, treningowe aed, kamizelki do symulacji zadławień, nosze, deski itp. Jeśli coś nie zostało tu wymienione – napisz maila z pytaniem, czy posiadamy taki sprzęt i możemy go udostępnić.
Manewry
Manewry są wspaniałą okazją do podniesienia swoich umiejętności samarytańskich. To wydarzenie, na którym możesz wziąć udział w różnorodnych, zaawansowanych symulacjach, dodatkowych szkoleniach prowadzonych przez specjalistów i specjalistki – medyków i medyczki oraz zyskać bezcenne doświadczenie. Najczęściej manewry są otwarte dla wszystkich członków i członkiń HOPRu, a działania odbywają się w patrolach – o wszystkich szczegółach informujemy na na naszym Facebooku.
Kiedy manewry w 2024/25?
Tego dowiecie się niebawem!